112

Vilken morgon... Började morgonen med att ringa 112. När jag var påväg på cykel till skolan så hörde jag någon ropa på hjälp. Jag vände cyklen och där låg en tant på sin uppfart. Hon skrek att hon hade väldiga smärtor i knät. Jag var i chock men någonting inom mig tog över och jag bara körde. Jag började med att ringa in till hennes man som låg och sov, inte nog med det så var han rullstolsbunden. Direkt efter ringde jag 112 och berättade hela historien, sen blev jag kopplad vidare till Norrtälje Sjukhus, där jag fick dra hela historien igen. Tiden innan ambulansen kom kändes lång. Jag gick in i huset och hämtade en jacka och en filt till tanten. Men efter ungefär 5 minuter så kom ambulansen, och då kunde jag andas ut. Kändes så jäkla bra att göra en sånhär grej, och hjälpa en annan människa. Jag kallar mig själv, dagens hjälte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0