SLUTET AV 2012

Julafton firades hos mina kusiner + mormor & morfar. Träffade tomten, åt god julmat och fick fina julklappar. Jag fick: en eltandborste, presentkort på Inter Sport, en poncho, skinnhandskar, en bh, ett par trosor, en t-shirt, 3 böcker, en värmefilt, presentkort på H&M, en parfym, duschkräm + bodylotion och en pajform (julklapp från jobbet). Plus att jag dagarna innan jul vann 2 biobiljetter och ett presentkort på H&M värt 100 kr.

Den 25 var jag ganska seg. Tog först en sovmorgon innan familjen återigen begav sig till kusinerna för att äta upp resterna som blev kvar av julmaten. Efter lunchen åkte alla i samlad trupp in till Norrtälje för att se "Sune i Grekland" på bio, Toni var även med då. Efter bion väntades lax i ugn med pressad potatis, kanongott. Toni åkte sen hem på kvällen.

07.00 dagen därpå åkte jag, tillsammans med 3/4 av familjen Nilsson + Viktor till Kungsberget. De två första dagarna var det molnigt men lagom temperatur och ingen blåst. Den sista dagen var det klarblå himmel och skinande sol. Åt hamburgare i backen till lunch alla 3 dagar. Plus att jag åt paj, pizza och kinamat till middag. Ingen direkt hälsoresa med andra ord... Va helt slut i kroppen och framförallt benen på fredagskvällen hemma i soffan.

På lördagmorgon åkte mamma och jag till elgiganten och jag köpte min efterlängtade systemkamera - Sony Alpha 37. På kvällen åkte jag till min älskling som jag saknat en hel del. Vi kollade på film och hade det mysigt. På söndagen tog vi det bara chill och till middag bjöds det på pizza. Senare på kvällen åkte jag hem.

Dagen efter, alltså måndag - Nyårsafton åkte jag tillbaka till Toni. Vi, tillsammans med tonis lämna och bror åt inbakad fläskfilé med potatisgratäng till middag. På kvällen drog vi vidare till Gidlund och Petter va snäll och hämtade oss. Vi spelade massor med olika spel under kvällen. Bland annat poker. 00.00 firades det nya året in. Blev en lyckad kväll trots att det bara va vi.

Den 1 januari 2013 va seg. Trots att jag i stort sett inte drack någon form av alkohol. Ja bortsett från en öl och lite vin. Vaknade 12 och degade bara hela dagen. Åkte hem tillsammans med Rebecca som också firade nyårsafton i Rimbo. Somnade gott när jag kom hem.

Igår va jag i Täby centrum med Carro, syrran och Clara. Va mest skit men hittade ett par röda lack-tights på rea för endast 50 riksdaler. Det va egentligen bra att jag inte hittade något mer för jag måste spara pengar till det här årets alla äventyr som jag ska på. Vid 17-tiden när jag var tillbaka i Norrtälje gymmade jag med Rebecca och efter det hjälpte vi mamma att storhandla på flygis. Avslutade kvällen med en dusch och intog sen soffläge och tittade på Fjällbacka morden.

Idag har jag inga direkta planer mer än att ta det lugnt och sen ikväll eventuellt åka till min älskling och mysa, men det återstår att se.

Ha en bra dag alla där ute! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0